یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته ‌سه‌شنبه 25 خرداد 1399/ شماره 303
فرمول تعیین قیمت های پایه، تغییر می کند؟،رقابت ها جان گرفت، دلار نیمایی در مسیر افزایش ،تداوم روند افزایشی دلار صرافی

  حمایت شده توسط:
 پایون پلیمر؛ تولیدکننده مستربچ‌های رنگی
 شمس جاوید اروند؛ تولیدکننده کامپاند PP, PEو PS

فرمول تعیین قیمت های پایه، تغییر می کند؟
امروز کمیته تخصصی پتروشیمی یک جلسه مهم داشت؛ تصمیم گیری در مورد فرمول قیمت گذاری محصولات پتروشیمی. در این جلسه که نمایندگان چند پتروشیمی هم در آن حضور پیدا کرده بودند قرار بود در مورد پیشنهاد وزارت صنعت پیرامون تغییر بازار هدف تصمیم گیری شود. نهایتا، مقرر شد در جلسه های آتی کمیته تخصصی پتروشیمی، موضوع تغییر فرمول قیمت گذاری مورد بررسی و بحث بیشتری قرار بگیرد و فعلا همان، تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

رقابت ها جان گرفت
مطابق معمولِ سه شنبه‌ها، امروز معاملات پلی اتیلن ها در بورس کالا جریان داشت. در گروه های مانند سبک فیلم و خطی و پت نساجی که هفته قبل یا با قیمت پایه یا با درصد اندکی رقابت معامله شدند امروز اما با رقابتی بیشتر از هفته سوم خرداد معامله شدند. در مقابل گروه پت بطری نسبت به هفته گذشته با رقابت کمتری معامله شدند.

دلار نیمایی در مسیر افزایش
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 20 هزار و 362 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 23 خرداد، 35 تومان افزایش یافت. میانگین روزانه، هر چند نسبت به دیروز 53 تومان کاهش داشت اما کماکان در کانال 20 هزار و 400 تومان است. 

تداوم روند افزایشی دلار صرافی
دلار صرافی ملی که روز گذشته با افزایش 74 تومانی، 23 هزار و 574 تومان قیمتگذاری شد امروز هم افزایشی بود و در مجموع با 47 تومان رشد، 23 هزار و 621 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد امروز روند افزایشی داشت و به 24 هزار و 100 تومان رسید.

قیمت های ترکیبی بازار 
قیمت ها در بازار آزاد امروز در گروه نایلون و نایلکس ترکیبی از افزایش و بدون تغییر بود. گروه سبک خطی به علت تغییر بسته بندی 209 امیر از کیسه به جامبو، روندی افزایشی در قیمت های امروز داشتند و بین 200 تا 1100 تومان رشد قیمت پیدا کردند. اما در مقابل گروه پ پ ها به سیر نزولی خود ادامه دادند و بین 300 تا 1000 تومان نسبت به قیمت های دیروز کاهش را رقم زدند. 

صعود مجدد برنت به 73 دلار
قیمت نفت که امروز را با عقب نشینی به کانال 72 دلار آغاز کرد، در ادامه با 45 سنت افزایش به کانال 73 دلار رسید. قیمت این لحظه برنت: 73 دلار و 31 سنت.

بورس تهران کاهشی به پایان رسید
بورس تهران که ابتدای معاملات را افزایشی آغاز کرده بود در ادامه روند کاهشی به خود گرفت و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 44 واحد کاهش به 1 میلیون و 150 هزار رسید.


ویکی پلاست؛ مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟